Workshop scenarioplanning

Is jouw team verantwoordelijk voor marketing en communicatie? Dan is deze workshop interessant voor jullie.  

  • Leer de basistheorie van scenarioplannen 
  • Behandel samen een aantal praktijkcases 
  • Ontdek hoe scenario’s helpen grip te krijgen op de (onzekere) toekomst 
  • Ontwikkel toekomstscenario’s voor jullie eigen organisatie 
  • Ontvang het Handboek Scenarioplanning 

 

We maken de theorie begrijpelijk, zodat je deze direct kunt toepassen in je eigen werkomgeving.  

Interesse in deze teamworkshop?  Vul het formulier in. Dan nemen wij contact met je op.
[forminator_form id="1366"]
Waarom scenarioplanning?

Veel bedrijven zijn overvallen door de pandemie. Logisch. Want zo’n pandemie zie je niet aankomen. Of wel? Met scenarioplanning ben je voorbereid op life-changing events. Zelfs een pandemie. Op alles wat een mogelijke oorzaak is, van een abrupte verandering in de economie. Het geeft houvast.

We verwachten nu dat alles weer wordt zoals voor de pandemie. Maar zeker weten we het niet. Wat als vaccins niet voldoende bescherming bieden? Wat als alles langzamer gaat dan we hoopten? Wat als… Het antwoord vind je door toekomstscenario’s te bepalen. Daarna ontwikkel je voor elk scenario een strategie. Zo heb je altijd een plan. No matter what.

Samen met je strategie leg je Early Warning Signals vast. Ervaar je één van deze signalen? Dan trek je het bijbehorende plan uit de kast. Je kunt direct actie ondernemen, de schade beperken, kansen pakken. You name it. 

Bedrijven die deze strategie gebruiken, schakelen sneller in tijden van crisis. En komen er beter doorheen. Scenarioplanning is dus altijd aan te raden. Altijd. Want ook na de pandemie wacht verandering. En wat die verandering ook wordt, je wilt er klaar voor zijn als het zover is. Better safe than sorry.