De Workshop Merkstrategie en positionering in één dag is speciaal ontwikkeld voor professionals die het belang van merkwaarde en merkimago erkennen. De workshop is geschikt voor professionals die verantwoordelijk zijn voor startende merken of voor gevestigde merken. Zowel positioneren als herpositioneren komen aan bod.
Deze workshop is bovendien uitermate geschikt voor organisaties die de controle over merkconsistentie dreigen te verliezen, bijvoorbeeld door groei of door achterstallig onderhoud op interne communicatie en/of merkfocus.
Wat gaan we doen?
Het eerste deel van de workshop is theoretisch. We leggen de methodiek van het archetypisch positioneren (Carl Jung) uit zodat alle deelnemers hetzelfde vertrekpunt hebben.
In het tweede deel van de workshop ga je een individuele opdracht maken.
Na een korte pauze (waarin de uitkomsten van de gemaakte opdrachten presentabel zijn gemaakt door de workshop begeleiders) presenteren en onderbouwen we de uitkomsten aan elkaar waarna we er een inhoudelijke discussie over voeren over de verschillen én overeenkomsten.
Tijdens deze discussie kunnen uitkomsten live worden aangepast zodat er uiteindelijk een uitkomst ontstaat die gedragen wordt door alle aanwezigen.
De dag wordt afgesloten met een informele evaluatie onder het genot van een drankje.
Dit levert de workshop op:
- Je kent het proces en methodiek van archetypisch positioneren;
- Je hebt een (her)positionering bepaald voor je eigen organisatie;
- Je hebt een sterke basis voor het bouwen van een communicatiestrategie.
- Je hebt een meetlat om marketing- en communicatie concepten te kunnen beoordelen.