Webinar scenarioplanning

Digitalisering, woningnood, verstedelijking, een pandemie. Als we het afgelopen jaar iets hebben geleerd, dan is het wel dat niets zeker is. Hoe bereid je je daarop voor? Er bestaat geen glazen bol. Maar future-proof kunnen we allemaal worden. 
 
Leer je strategisch voor te bereiden op de (onzekere) nabije toekomst. 
Scenarioplanning is een strategisch instrument waarmee je onzekerheid kunt managen. In deze webinar leer je hoe je dit kunt toepassen. En hoe je strategische scenario’s ontwikkelt voor de korte termijn. 
 
De webinar geeft antwoord op de volgende vragen. 

  • Wat is scenarioplanning? 
  • Hoe gaat scenarioplanning mij helpen me voor te bereiden op de toekomst? 
  • Hoe maak ik mijn organisatie future-proof? 
  • Hoe vertaal ik scenario’s naar strategieën voor marketing en communicatie?

Een hot topic

Scenarioplanning is relevanter dan ooit. De covid crisis zorgt voor veel onzekerheden.

Veel bedrijven hebben hun comeback scenario’s al klaar liggen om snel te kunnen anticiperen op veranderingen.

Zie hier de video waarin de scenario’s van het Songfestival worden uitgelegd.

Terugkijken:

Wil je de webinar terugkijken? Dat kan via onderstaande link.

Presentatie bekijken:

Wil je de slides downloaden? Dat kan via onderstaande link.

 

Door:
Arjan Leest
(Strateeg bij XXS en Cogonez)

Voor wie:
Marketing en communicatie professionals

‘De taak is niet zozeer om te zien wat niemand anders heeft gezien, maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over wat iedereen heeft gezien.’

Arthur Schopenhauer, filosoof